Met de stap naar het Q3 onderhoudsbeheersysteem heeft Pekso een nog beter inzicht verkregen in de dagelijkse gang van zaken binnen de technische dienst. De Q3 webapplicatie biedt de mogelijkheid alle aanwezige technische kennis van het bedrijf op een eenvoudige wijze vast te leggen en op elk moment vanaf elke pc op te vragen.
Pekso Beton is een toonaangevende producent en leverancier van breedplaatvloeren. Opgericht in 1967 en vanaf 1996 gevestigd in Oosterhout, worden dagelijks de vloerplaten volledig geautomatiseerd geproduceerd in de meest moderne fabriek in de Benelux. De kwaliteitsnorm die door Pekso wordt gehanteerd is gebaseerd ISO-9001 en alle leveringen worden begeleid met KOMO certificaten.
Na enkele jaren een basis te hebben neergelegd voor een beheersbaar onderhoud voor de productie kwam Jan Vergouwen in aanraking met Q3. “Bij een collega-bedrijf heb ik het systeem in de praktijk gezien”, zegt Jan. “Zij verwerkte het onderhoud op een eenvoudige en overzichtelijke manier. Dit sprak mij aan. Ik heb toen contact gezocht met Q3 Concept. “
De toegevoegde waarde van het Q3 Concept is onder andere het meedenkend vermogen waardoor er technisch advies en hulp geboden kan worden bij de implementatie van Q3. “De eerste stap was het analyseren van onze huidige werkmethode. Daarna zijn wij goed begeleid met het omzetten en het importeren van gegevens uit onze andere systemen naar Q3.” De volgende stap was de inrichting van de boomstructuur. Q3 Consultant: “de boomstructuur is de basis in Q3. Pekso had vanaf dat moment een inzicht in de apparatuur en we konden starten met het maken van het onderhoudsconcept voor de verschillende processen.”
“Inmiddels zijn we druk bezig met het op een juiste manier verwerken van de storingen. De volgende stap is het registreren van de jaarlijkse keuringen en inspecties.” Deze worden ook ondergebracht in Q3. Daarna komt het technische magazijnbeheer. Mede doordat er geen gebruikersbeperking is binnen Q3, kan Pekso zelf gebruikers toevoegen en kan, met de juiste autorisatie, het systeem verder worden uitgerold over het gehele bedrijf.
Door het werken met Q3 worden de eerste historische gegevens zichtbaar. Dit versnelt de monteurs in het oplossen van de nieuwe storingen. Door analyses te bespreken worden mogelijke kostenbesparingen zichtbaar, en heeft Pekso een systeem wat toegevoegde waarde biedt voor de toekomst. Betrouwbaar, praktisch overzichtelijk en betaalbaar.
Zou u ook samen met ons een klantverhaal willen publiceren? Stuur een e-mail naar Marketing@Q3.nl.